9 روش تمیز کردن دندان سگ، بطوریکه از آن متنفر نشوند

9 روش تمیز کردن دندان سگ، بطوریکه از آن متنفر نشوند

9 روش ، بطوریکه از آن متنفر نشوند.

تمیز کردن هر روزه ی دندان های با یک خمیردندان مطمئن برای سگها، بهترین روش است. اما برخی از سگ ها از آن متنفر هستند و به محض دیدن خمیردندان فرار میکنند. خوشبختانه روش های دیگری نیز وجود دارد که سگ شما ممکن است آنها را دوست داشته باشد و از آن لذت ببرد . در اینجا ده راه برای تمیز کردن دندان های سگ خود وجود دارد که از آنها متنفر نخواهند شد.
 

1- اسپری
اگر شما دهان خود را به اندازه کافی باز نگه می دارد تا شما با کنار زدن لب های آن بتوانید روی دندانهایش را اسپری کنید، این یک گزینه ای مناسب است. بسیاری از اسپری های دندانی به کاهش و جلوگیری از پلاک دندان و تارتار کمک میکنند و همینطور باکتری هایی را که موجب بوی بد تنفس سگ میشود را از بین می برند، البته به شرطی که سعی کنید اسپری را مستقیماً روی دندان ها بزنید.

غذای خشک سگ

2- رژیم غذایی سالم و طبیعی
شرکت های مواد غذایی سعی دارند شما را متقاعد کنند که غذاهای خشک برای دندان های سگ شما مفید تر از غذاهای مرطوب و تازه است. این مسئله تا حدی موثر است ولی استفاده از رژیم های طبیعی در حفظ سلامت کلی سگ و همینطور سلامت دندان هایش نقش بسزایی دارد.

اسباب بازی
3- اسباب بازی های جویدنی
اسباب بازی های زیادی در بازار وجود دارند که برای تشویق سگ به جویدن طراحی شدهاند. این اسباب بازی ها با طرح ها و بافت های گوناگون زیادی وجود دارند که می توانند پلاک های روی دندان سگ را بخراشند و همینطور باعث شوند تاسگ از غریزه اولیه خود برای جویدن لذت ببرد. سگ شما هنگام بازی کردن با اینگونه اسباب بازی ها، همیشه باید تحت نظارت شما بوده تا مطمئن شوید که آنها قطعه ای بزرگ از آن را نبلعند.

4- استخوان خام برای سلامت
در حالی که استخوان های پخته شده میتوانند شکسته و خرد شوند و باعث ایجاد مشکلاتی برای سگ شما گردند، استخوان خام یک روش فوق العاده برای حفظ سلامت دندان سگ هستند، بطوریکه نیاز غریزی آنها به جویدن را نیز فراهم میکند. دقت داشته باشید که سایز مناسبی از استخوان را در نظر بگیرید. به طور مثال استخوان بال یک مرغ، می تواند یک سگ گریت دین را خفه کند و یک استخوان ران گاو انتخاب بسیار بزرگی برای یک سگ پاپی است.
به یاد داشته باشید که هرگز استخوان پخته شده به سگتان ندهید زیرا آنها می توانند خرد شده و باعث آسیب روده سگ شوند.

5- روغن نارگیل
روغن نارگیل به عنوان " خمیر دندان طبیعی" نامگذاری شده است. خواص ضد میکروبی این روغن محبوب نه تنها سلامت را ارتقا میدهد بلکه سگها به طور کامل عطر و طعم آن را ترجیح میدهند. طریقه استفاده کردن روغن نارگیل: یک سبزی مورد علاقه سگ تان را انتخاب کنید، مثلاً یک هویج. با چاقو یک سوراخ دراز در آن ایجاد کنید و روغن را داخل آن سوراخ بریزید و هویج را برای چند دقیقه فریز کنید. سپس آن را به سگ خود بدهید. سگ شما ممکن است مدت طولانی را صرف هویج کند درحالیکه دندان های خود را به صورت ایمن و موثر تمیز می کند.

6- دستمال  
اگر سگ شما می تواند داخل کردن انگشت شما در دهانش را تحمل کند، اما از زدن مسواک فراری است، استفاده از یک دستمال ایده مناسبی خواهد بود. این کار به شما اجازه میدهد تا باکتری ها، پلاک، تارتار و بوی بد دهان سگ خود را حذف کنید. به سادگی با یک پارچه کوچک لبه های دندان سگ تان و لثه را تمیز کنید.

7- چوب
گاهی اوقات شما می خواهید چیزی به سگتان بدهید که زمان بیشتری برای درمان دندان هایش لازم دارد، اما شاد تر از یک اسباب بازی و کثیف کاری کمتری نسبت به یک استخوان خام دارد. این چوب بسیار برای سگها لذت بخش است. جویدن این چوب سخت می تواند سگ شما را مشغول نگه دارد، غریزه جویدن آنها را برآورده کند و به برطرف کردن جرم و پلاک دندان های آنها کمک کند. چه چیزی می تواند از این بهتر باشد. اما مطمئن باشید که سگ تحت نظارت شماست. بعضی از سگ ها ممکن است تکه های بزرگ آن را ببلعند.

8- افزودنی های آب برای سلامت
بسیاری از مواد افزودنی های آب وجود دارند که به سادگی می توانند دندان و دهان سگ را تمیز کنند. فقط کافیست که چند قطره از این مایع را به ظرف آب سگ اضافه کنید. برخی از سگ ها از بو و مزه آن خوششان نمی آید، اما اگر سگ شما با این مسئله مشکلی نداشت این روش از ساده ترین روش ها برای ارتقاء بهداشت دهان و است.

9- شاخ گوزن و آهو ماساژ دهنده
شاخ نیز همچنین مورد علاقه بسیاری از سگ ها است. جویدن آنها باعث ماساژ لثه و دندان سگ ها می شود و پلاک و جرم دندانها را از بین میبرد. یک شاخ میتواند به مدت طولانی و چند هفته برای سگ شما کارایی داشته باشد.


ثبت دیدگاه