پت پروف کردن یعنی چه؟

پت پروف کردن یعنی چه؟

پت پروف کردن یعنی چیدمان و شرایط خانه را متناسب با شرایط پت (حیوان خانگی) تغییر ‌دهیم که خانه مکانی امن برای پت خانگی باشد. یعنی چه در حضور ما چه در عدم حضور ما در خانه مشکلی برای حیوان خانگی ایجاد نشود.

 

همه کسانی که پت خانگی دارند، می‌دانند که وجود حیوانات خانگی در خانه اتفاق بسیار هیجان انگیز و شیرینی است. اما خیلی وقت‌ها پت‌ها از روی کنجکاوی به مکان‌هایی در خانه یا وسایلی که برای آن‌ها ایجاد خطر می‌‌کنند نزدیک می‌شوند و این وظیفه ماست که به عنوان صاحب حیوان، با پت پروف کردن خانه از آن‌ها در برابر خطرهای احتمالی محافظت کنیم. چه سگ شما یک توله‌سگ جدید باشد چه سگ قبلی شما، باید چیدمان و فضای خانه را برایش ایمن کنید. با ما همراه باشید تا نکاتی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم

پت پروف کردن آشپزخانه و حمام

دور کردن سم‌ها و مواد شوینده و شیمیایی: این مواد معمولا در حمام و دستشویی وجود دارند. پت‌ها به دلیل کنجکاوی ممکن است این مواد را بخورند و مسموم شوند و حتی بو کردن این مواد ممکن است دستگاه تنفسی آن‌ها را دچار مشکل کند.
لباسشویی: حتما قبل از روشن کردن لباسشویی داخل آن را چک کنید چون خیلی از پت‌ها علاقه زیادی به قایم شدن در لباسشویی را دارند.
دور کردن مواد غذایی و خوراکی ها: چون ممکن است خود ماده خوراکی برای پت ضرری نداشته باشد ولی ممکن است خوردن بسته‌بندی‌ها و کاغذ کیک و شکلات برای آن‌ها مشکل‌ساز شود.
دستمال کاغذی: حتما حواس‌مان به رول دستمال کاغذی باشد، چون خیلی از پت‌ها مخصوصا سگ‌ها علاقه زیادی به بازی کردن با دستمال کاغذی دارند و به اشتباه ممکن است دستمال کاغذی را بخورند. در حالت بدبینانه ممکن است کار به جراحی هم برسد.
توالت فرنگی: خیلی وقت‌ها این کوچولوها از روی کنجکاوی دوست دارند از کاسه توالت فرنگی آب بخورند. جدا از اینکه ازنظر بهداشتی این کار رد می‌شود، ممکن است بخشی از مواد شوینده که برای شستشو استفاده کردیم در آب باقی‌مانده باشد و آن آب باعث مسمومیت پت شود پس همیشه در توالت فرنگی را بسته نگه‌دارید.
سطل زباله: محل مواد دفعی در خانه، ممکن است حاوی اجسام تیز و برنده و یا مواد شیمیایی و آلوده باشد. پس حتما از سطل زباله درب‌دار استفاده کنیم یا سطل را از دسترس آن‌ها دور نگه ‌داریم
 

پت پروف کردن پذیرایی و هال

سیم لوازم برقی: سیم‌های لوازم برقی مثل یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون و یا کابل شارژر موبایل می‌توانند برای پت‌ها خطرناک باشند و یا باعث برق‌گرفتگی آن‌ها شوند. پس تا جای ممکن باید چیدمان خانه را تغییر دهیم و وسایل برقی را از دسترس پت دور نگه ‌داریم. دوستانی که جوندگان و پرندگان را در خانه نگهداری می‌کنند حتما باید زمانی آن‌ها را در خانه آزاد نگه دارند که نظارت کامل به آن‌ها داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است برای آن‌ها ایجاد خطر کنند.
اشیا کوچک: هر شی کوچک یا اسباب‌بازی‌ها و مجسمه‌های کوچک می‌تواند برای پت دردسرساز باشد. سعی کنید وسایل کوچک را از دسترس حیوان خانگی خود دور نگه دارید که آن‌ها را نخورند. باید حواس‌مان به مکان‌هایی که جاروبرقی به آنجا نمی‌رسد باشد، چون دست پت‌ها به آنجا می‌رسد. معمولا کنج‌ها و زیر کابینت‌ها و درزهای کوچک خانه که ممکن است وسایل کوچک مثل نخ یا سوزن آنجا باشند، بسیار مهم هستند.
گیاهان آپارتمانی: خیلی از گیاهان آپارتمانی می‌توانند در اثر خورده شدن باعث مسمومیت پت ما شوند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن است باعث اسهال و استفراغ پت شوند. پس حتما با چیدمان درست، گیاهان را از دسترس آن‌ها دور نگه دارید.
کمد لباس‌ها: پت ها مخصوصا گربه‌ها علاقه زیادی به قایم شدن و استراحت کردن در کمد لباس‌ها دارند. حتما توجه داشته باشید که پت‌ها به داخل کمد نروند و ما ناخواسته در کمد را روی آن‌ها نبندیم


ثبت دیدگاه