تمیز کردن سگ ها بعد از دستشویی

تمیز کردن سگ ها بعد از دستشویی

شاید واستون پیش اومده باشه یا دیده باشید یک توله کوچیک بعد از کردن به هر دلیلی دست یا پاش رو روی دستشوییش بزاره یا به هر طریق دیگه ای قسمتی از دستشوییش به بدنش بچسبه

در مرحله اول شاید فکر کنید چه کار چندش آوریه که در جواب این ذهنیت باید بگم که ما داریم در مورد یک موجود زنده که دقیقا مثل بچست صحبت میکنیم و باید بدونیم دقیقا مثل بچه انسان خیلی چیز هارو باید با صبر و تکرار به اونها آموزش بدیم .

خوب خیلی از بحث اصلی دور نمیشیم، بنابر این پس از دیدن اون اتفاق در مرحله اول سلامت سگ باید مهم باشه چون مدفوع  یا ادرار باقی مونده روی پوست و موی سگ، ممکنه باعث خارش و آسیب به پوست بشه پس بهتره اقدام به نظافت کنیم

فرض رو بر این قرار بدیم که سگ ما ناخواسته قسمتی از بدنش یا حتی مقعد یا موهای اطراف مقعدش به مدفوع آغشته شده حالا چه کنیم ؟!؟!؟!

 

در دو حالت باید این موضوع رو مدیریت کنیم :

حالت اول ( اگر قسمت کمی از بدن و موی سگ به آغشته شده بود ) :

بهتره وقتی که کار س تون تموم شد، جوری قرارش بدین که دستتون به مقعدش برسه و بتونین پاکش کنین. مثلا می تونین دستاشو رو یه صندلی بذارین و بدنش رو به عقب بکشین تا به راحتی دستتون به اون  منطقه برسه. اگه سگ تون کوچیکه، روی یه صندلی بذارینش و دستاشو روی پشتی صندلی قرار بدین.

تمیزکردن فوری

همیشه حواستون باشه هر جایی از بدنش که کثیف شده رو فوری تمیزش کنین چون اگه تازه باشه می تونین با یکی دوتا دستمال مرطوب به راحتی تمیزش کنین.

اما اگه مدفوعش روی موهاش خشک شده باشه هم با چندتا دستمال و آب ولرم اضافی یا  شامپوی خشک مخصوص میشه تمیز کرد. بهتره که برای این کار از دستکش استفاده کنین.

ایتدا دستکش دستتون کنین و اگه مدفوع خشک شده، با یه دستمال پارچه ای خیس تمیزش کنین. بهتره جوری قرارش بدین که ببینین که دارین چکار می کنین. مطمئن بشین که کامل تمیز شده و اگه دوباره خودشو کثیف کرد به قبلی اضافه نمیشه.

جا داره پیشنهاد بدم که بهتره موهای اطراف مقعد رو کوتاه نگهدارید تا کمترکثیف بشه.

در آخر هم اگر بدن یا موهاش خیس بود حتما توله رو سشوار بکشید که خدای نکرده سرما نخوره

اما اگر حجم کثیفی زیاد بود ما واسش حمام سریع رو پیشنهاد میدیم .

حالت دوم ( روش حمام سریع ) :

می تونین توی روشویی یا وان حموم بشورینش. اگه فقط میخواین همون قسمت کثیف رو بشورین، باید در نظر بگیرین که کجا راحت تر می تونین این کار رو بکنین.

وان یا روشویی رو به اندازه ای از آب گرم پر کنین که تا پایین پاهاش بالا بیاد. لازم نیست تا بالا پرش کنین.

جوری سگ تون رو قرار بدین که پشتش به شما باشه.سرش با اسباب بازی یا تشویقی گرم بشه و شما هم می تونین به راحتی تمیزش کنین

مقعدش رو با پارچه خیس تر کنین. اگه هم موهاش بلنده، می تونین با برس کثیفی ها رو جدا کنین.

زیر دمش رو نگاه کنین که یه وقت کثیف نباشه. این ناحیه ممکنه کثیف بمونه و شما اصلا متوجه نشین.

میتونین با برس، کثیفی چسبیده رو جدا کنین یا میتونین بذارین یه زمان کوتاهی توی آب بشینه تا کثیفی از پوست و موهاش راحت تر جدا بشه. و بعدش با حرکات دایره وار و آروم، کثیفی رو تمیز کنین و آبکشی کنین

وقتی که سگ تون تمیز شد، از وان بیرونش بیارین و خشکش کنین. بهتره که بعدش یه تشویقی بهش بدین.

به همین سادگی

محسن امینی


ثبت دیدگاه