مراقبت از سگ در فصل پاییز

مراقبت از سگ در فصل پاییز

فصل پاییز می تواند نسبت به بقیه فصل ها برای سگ شما خطرناک تر باشد دلیل خطرناک بودن فصل پاییز افزایش استفاده از آفت کش ها ،سم ها برای درختان،قارچ  و مواد خطرناک دیگر از جمله ضد یخ ماشین هاست .

برای محافظت از سگ باید از تمامی خطرهایی که بیرون از خانه وجود دارد آگاه باشید به خصوص مکان هایی  برای پیاده روی با سگتان انتخاب کرده اید .

استفاده از  از آفت کش ها ،سم ها برای درختان در فصل پاییز افزایش می یابد دقت کنید که سگ را زمانی بیرون می برید از سم ها و آفت ها او ر دور نگه دارید

مراقبت از قارچ های سمی

در برخی از منطقه ها فصل پاییز مثل بهار مرطوب است به همین دلیل قارچ های زیادی در پارک و جنگل وجود دارد اکثرا قارچ ها کاملا بی خطر هستند اما درصد کمی از قارچ اا ممکن است برای سگ بسیار خطرناک باشد قارچ ها معمولا در فصل پاییزظاهر می شوند معمولا بعد از بارش شبانه باران در پارک ها و نقاط جنگلی رشد می کنند پس به همین دلیل هرگز اجازه ندهید که سگ شما در پارک ها و قارچ ها تماس داشته باشد

خوردن مواد شیمیایی

مواد شیمیایی بر ای سگ ها  به شدت خطرناک است مثل ضد یخ ماشین ها که استفاده از آن ها در فصل پاییز شروع می شود

وقتی سگ خود را به پیاده روی می برید مراقب رفتار های آن ها باشد چون خودرو هایی وجود دارند که نشتی ضد یخ دارند  و ممکن است سگ شما آن را لیس بزند حتی زمانی که خودتان تاز ضد یخ استفاده می کنید حتما محلی که به این مواد آغشته است را تمیز کنید .

در پاییز باید از مو ،پوست ،پنجه،ناخن و دمای بدن پت خود مراقبت بیشتری نسبت به فصل گرما داشته باشد

دمای هوا را در نظر بگیرید پاییز دوره سختی برای برای مراقبت از حیوانات خانگی است زیرا دما بسیار بسیار متغیر است و همچنین  بستگی به محل زندگی شما ممکن است این دما در حال تغییر باشد و در زمان نگهداری از سگ و خرید نژاد مورد نظر باید باید گرما و سرما ی محیط زندگی را در نظر بگیرید و براساس شرایط آب و هوایی نزاد مورد نظر را انتخاب کنید .

برس کشیدن موی سگ

بعضی از صاحبین سگ ها ترجیح می دهند در ماه های سرد مو های سگ خود را حفظ کنند اما به این نکته توجه داشته باشد اگر موی سگ به صروت منظم  برس کشیده نشود سبول های مرده بر روی پوست متراکم می شوند و بعث تحریک شدن پوست می شود برس کشیدن منظم از زبر شدن  مو جلوگیری می کند و از ایجاد متراکم شدن سلول های مرده جلوگیری می کند با این کار به سلامتی سگ خود کمک کرده اید .

تمیز کردن ناخن

سعی کنید ناخن های سگتان را کوتاه کنید اگر سگ شما سگ نگهبان باشد نیازی نیست و در اثر اصطحکاک با زمین یا جاهای زبر سائیده خواهد شد ولی در مورد سگ خانگی که در داخل منزل نگهداری می شوند و زیاد پیاده روی نمی کنند ناخن هایشان حتم باید کوتاه شود .

گوش سگ ها

گوش سگ ها به شدت در معرض آلودگی و عفنت است هر چه توجه شما به تمیز کردن گوش بیشتر باشد امکان ایحاد عفونت کمتر است و همچنین چه بهتر که خودتان تمیز کردن گوش سگتان را یاد بگیرید به این دلیل که اصلا کار سختی نیست.

 


ثبت دیدگاه