قلاده ی گردنی یا کتفی

قلاده ی گردنی یا کتفی

قلاده گردنی بهتر است یا کتفی؟

توجه داشته باشدید که شما هر کدام از این دو مدل قلاده گردنی یا کتفی داشته باشید باید بی خطر ،راحت و متناسب با سگ شما باشد

هر کدام از این دو مدل قلاده نقاط قوت و نقاط ضعفی دارند و در موقعیت های مختلف می توانند برای سگ شما شما مناسب باشد

قلاده گردنی

داشتن قلاده گردنی برای سگ شما بسیار اهمیت دارد یکی از مهمترین فواید ان مدل قلاده این است که می توان اطلاعات مربوط به سگ و صاحب  را مثل اسم و شماره تماس را بر  روی یک پلاک نوشته و آن را به قلاده مثل یک گردنبند آویزان کنید با اینکار در صورتی که سگ شما گم شد احتمال پیدا شدنش بسیار بالاست .

زمانی که می خواهید برای سگتان قلاده گردنی انتخاب کنید باید مطمئن باشید که این قلاده برای سگ شما بی خطر است و از همه مهمتر بسیار راحت است همه ی قلاده گردنی ها برای سگ ها مناسب نیستند در بعضی از مواقع ممکن است به گردن سگ آسیب برساند اگر قلاده گردنی را برای توله سگ انتخاب می کنید به خاطر داشته باشید که سرعت رشد رشد آن ها بسیار زیاد است و همیشه سایز آن را در گردن توله چک کنید

قلاده ی گردنی برای سگ هایی که عادت به کشیدن شما در زمان پیاده روی را ندارند بسیار مناسب تر از قلاده ی کتفی است چون برای راه رفتن سگ محدود کننده نیست و بسیار سبک تر از قلاده ی کتفی است .

همچنین باز و بسته کردن این مدل قلاده بسیار آسان تر و راحت تر است .

معایب قلاده گردنی

مهمترین مشکل این قلاده ها کشیدن سگ ها زمان پیاده روی است  می تواند منجر به آسیب رساندن به گردن شود یادتان باشد قلاده گردنی نباید برای سگ های پاگ استفاده شود این سگ ها مردمک چشم بزرگ دارند و هر گونه افزایش فشار در فضای جمجمه می تواند منجر به آسیب رساندن به چشم شود .

قلاده کتفی

استفاده از قلاده کتفی یا تنی زمان پیاده روی فواید بسیار زیادی دارد شامل :

کنترل بهتر حیوان

کاهش احتمال آسیب به گردن

مملنعت از کشیده شدن توسط سگ

و راحتی در آموزش به سگ  (مخصوصا" سگ هایی که عادت به کشیدن قلاده دارند و می خواهند سریع تر حرکت کنند )

زمانی که از قلاده کتفی برای سگ هایتان استفاده می کنید با بلند کردن حیوان مانع از پیشروی حیوان می شود این کار هم به آموزش کمک می کند و م آسیب به گردنش وارد نمی کند.

معایب قلاده کتفی

در واقع این مدل قلاده نقاط منفی زیادی ندارند فقط بعضی از سگ ها احساس خوبی نسبت به پوشش این مدل قلاده ندارند همچنین پیدا کردن قلاده کتفی مناسب برای سایز سگ  بسیار اهمیت دارد .

نتیجه گیری

اینکه برای سگ قلاده کتفی یا گردنی انتخاب می کنید کاملا به خود شما بستگی دارد اما باید دقت کیند که فاکتور های مهم را قبل از انتخاب در نظر بگیرید:

شکل

اندازه نژاد

وضعیت سلامت

سن

 رفتار سگ

را ارزیابی کنید و روی نیاز های فردی سگتون تمرکز کینید فواید و نقاط منفی قلاده گردنی و کتفی را در نظر بگیرید و همچنین می توانید با دامپزشک یا مربی مشورت کنید

یادتان باشد چه قلاده کتفی چه گردنی باید بی خطر باشد و راحت و متناسب با سگ شما باشد .


ثبت دیدگاه