ناخن گرفتن سگ ها

ناخن گرفتن سگ ها

گرفتن سگ ها

سگ ها هم مانند خیلی از موجودات زنده دارای در هر انگشت خود هستن که به واسطه اون خیلی از کارهای خودشون رو انجام میدن اما در طبیعت سگ ها با راه رفتن و دویدن و شکار و دیگر کارهای روزانشون میزان مشخصی ساییدگی در  ها ایجاد میکنن که باعث میشه دیگه نیازی به نداشته باشن .

اما امروزه که سگ ها با اهداف خاص تولید و آموزش داده میشن اکثرا جدا از اون طبیعت اصلی هستن و یکی از نکاتی که ما به عنوان مالک سگ باید بدونیم نحوه کوتاه کردن اونهاست.

اول از همه شما نیاز به یک مخصوص دارید که اون رو به راحتی میتونید از پت شاپ ها تهیه کنید .

در مرحله دوم باید سگ رو در جا و حالتی که آرامش داره قرار بدید تا در موقع انجام کار خیلی تکون نخوره و استرس نگیره .

حالا با دقت به  ها نگاه کنید ( ترجیحا در جلو نور ) ، همونطور که خواهید دید در دل قسمتی متمایل به صورتی وجود داره که یک رگ خونیه و شما باید حواستون باشه اون رگ رو قطع نکنید .

با دقت از انتها به ابتدا رو نگاه کنید و هرجا که اون رگ تموم شده بود شما میتونید از کمی جلوتر اقدام به کوتاه کردن کنید .

این کار رو با آرامش و بدوم عجله برای تک تک های دست و پای سگتون انجام بدید و حواستون باشه چیزی از قلم نیوفته چون چنانچه  کوتاه نشه و بیش از اندازه رشد کنه ،خم میشه و به داخل گوشت برمیگرده و دچار درد و عفونت میشه .

نکته آخر اینکه چنانچه ناخواسته همراه با کوتاه کردن سگتون ، رگ داخل اون هم برش دادید بدون استرس و با رعایت خونسردی گاز استریل یا دستمال نخی تمیز بیارید و مانع خونریزی بشید تا به صورت طبیعی خونریزی متوقف بشه .

برای تسریع در این کار میتونید از اسپری یا پودر های مخصوص که برای جلوگیری از خونریزی تولید شده استفاده کنید .

ممنون از همراهیتون با پت باکس

محسن امینی


ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...