نکات مهم درمورد دعوای سگ ها

نکات مهم درمورد دعوای سگ ها

 

 

دعوای سگ ها بسیار خطرناک و ترسناک است. زمانی که حیوان خانگی محبوب شما درگیر شود، غریزه شما این خواهد بود که وارد حمله آنها شوید تا او را نجات دهید، اما این کار نیاز به داشتن علم و تجربه دارد. برای ایمنی خود و سگ شما بسیار مهم است که بدانید چگونه به درستی مبارزات آنهارا شناسایی و متوقف کنید.

چرا سگ ها دعوا میکنند؟

دلایل مبارزه سگ ها بسیار متنوع است که در بعضی موارد شامل محافظت از قلمرو، اسباب بازی یا غذا می شود ، گاهی اوقات نیز ممکن است به علت ترس واکنش نشان دهند. گاهی اوقات صاحبین ، باعث انتقال استرس و خشم به سگ ها میشوند و این عامل در بعضی از سگ هایی که آموزش کنترل احساسات را ندیدند باعث افزایش خشم حیوان در بین دعوا میشود. سگ ها در هنگام درد و ناخوش احوالی نیز ممکن است به سگ های دیگر و حتی انسان ها واکنش عصبی نشان دهند.

نحوه تشخیص بازی سگ ها از دعوا کردن

بسیاری از بازی‌هایشان می‌تواند با ضربات بدنی و گازگیری از گلو شبیه به رفتارهای تهاجمی باشد. علاوه بر این، بسیاری از سگ‌ها هنگام بازی نیز ناخن می‌کشانند که ممکن است فعالیتشان را جدی تر از بازی کزدن نشان دهند. پس چگونه می‌توانید تفاوت بین بازی و یک مبارزه را بفهمید؟

مشاهده دقیق از رفتار و زبان بدنی سگ‌ها به شما کمک خواهد کرد . در ادامه چند موردی هست که باید به آنها توجه کنید:

 

 آیا انها ریلکس هستند یا عضلات خود را منقبض کرده اند؟ سگ هایی که در حال بازی هستند بدن منعطفی دارند.

آیا دهانشان باز است یا به هم فشرده و با جاری شدن بزاق همراه است؟ سگ ها با باز نگه داشتن دهان خود هنگام بازی با سگ دیگر ، نشان میدهند که قصدشان رساندن آسیب و ضرر نیست. اما زمانی که سگ شما دندان هایش را بهم

 می فشارد و بزاق زیادی ترشح میکند ، نشان دهنده خشم، استرس و تهدید است.

آیا فعالیت سگ شما به حالتی شروع شده که دست هایش کاملا روی زمین و بدن خود را کشیده است؟ این حرکت نشان دهنده این است که هر فعالیتی که از این پس اتفاق می افتد ، بازی است.

آیا سگ ها به طور مداوم در حال دنبال کردن ، تنه زدن و گاز گرفتن هم دیگر هستند؟ در حین بازی ، سگ ها نقش مهاجم مصنوعی را بازی می کنند و این حرکات کاملا طبیعی است.

 

چگونه دعوا را متوقف کنیم؟

قبل از هر چیز، هیچ وقت به صورت فیزیکی در وسط دعوای دو سگ دست به مبارزه یا کشیدن قلاده نزنید. اگر دست شما به هر قسمتی از بدن سگ خورده شود، به احتمال زیاد زخمی خواهید شد. اصلا به این فکر نکنید که سگ شما صاحبش رو گاز نخواهد گرفت. در زمانی که سگ ها در اوج خشم خود هستند، نمیتوانند تشخیص بدهند چه کسی در حال مداخله است، هرچیزی که در مسیر آنها باشد را گاز خواهند گرفت تا از مسیر برداشته شوند و این عمل کاملا طبیعیست.

* آرامش خود را حفظ کنید.
* پاکسازیی منطقه: از منطقه ، کودکان را دور کنید و جمعیت زیاد پرهیز کنید. بهتر است اگر دو نفر ( ترجیحا صاحبین سگ ها) در جدا کردن دو سگ دخالت داشته باشند و بقیه افراد فاصله بگیرند.

* استفاده از آب برای اسپری کردن: به سمت سر سگ ها آب را اسپری کنید.

 

* استفاده از اشیا یا اسباب بازی محبوب سگ     

 

بعد از دعوا چه کاری باید کرد؟

بلافاصله پس از جدایی سگ‌ها، آن‌ها را جدا نگه دارید و دوباره اجازه محاوره با یکدیگر را ندهید، حتی اگر ظاهراً آرام باشند. زمانی که بیرون هستند، هر سگ باید به خانه هدایت شود یا به طور ایمن در قفس یا ماشینی که دارای کنترل دما است، قرار داده شود. اگر در خانه شما جنگی بین سگ‌هایتان رخ داده باشد، آن‌ها را در اتاق‌های جداگانه قرار دهید یا بهتر است هر یک را در قفس مخصوص خودشان قرار دهید. سگ های خود را حتما چک کنید که زخمی نشده باشند، بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر کوچک به نظر برسد. سگ شما باید توسط یک دامپزشک مورد بررسی قرار گیرد، زیرا آسیب‌های ناشی از گاز گرفتگی سگ همیشه به صورت ظاهری قابل مشاهده نیست.


ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...