هیپ دیسپلازی در سگ ها

هیپ دیسپلازی در سگ ها

 

هیپ دیسپلازیا در سگ‌ها یک مشکل مفصلی است که در مفصل ران یا هیپ ظاهر می‌شود. با رشد سگ، غضروف و استخوان لگن شروع به فرسایش می کنند. با گذشت زمان، این امر باعث آرتریت، آتروفی عضلانی و محدودیت تحرک می شود.

این بیماری بیشتر سگ های نژاد بزرگ را درگیر می کند و تحقیقات نشان می دهد که ارثی است.

علائم دیسپلازی هیپ در سگ ها و توله سگ ها چیست؟

اگرچه گاهی اوقات دیسپلازی هیپ در سگ ها ممکن است تشخیص داده نشود، علائم رایج عبارتند از:

 

لنگ زدن

 

لنگیدن بدون آسیب قبلی

 

صدای ترک خوردن و ترکیدن از مفاصل

 

"پریدن خرگوشی" هنگام دویدن

 

داشتن مشکل در ایستادن

 

وضعیت های نشستن غیر طبیعی

 

در سوار شدن و پیاده شدن از اثاثیه، بالا رفتن یا پریدن داخل ماشین مشکل دارید

 

سگ ممکن است همه این علائم بالینی را نشان ندهند. با این حال، این وضعیت بسیار دردناک است، صرف نظر از اینکه سگ شما علائمی دارد یا خیر.

کدام نژادها مستعد دیسپلازی لگن هستند؟

ژرمن شپردها، گلدن رتریورها و لابرادور رتریورها شایع ترین نژادهایی هستند که درگیر این بیماری می شوند، اما هر سگ نژاد بزرگ در معرض خطر دیسپلازی قرار دارد.

اگر سگ نژاد بزرگ دارید ، چک آپ ماهانه میتواند به پیشگیری از این مشکلات کمک کند.

 

چگونه دیسپلازی هیپ سگ درمان میشود؟

تشخیص زودهنگام این بیماری می تواند عوارض ناشی از دیسپلازی هیپ در سگ ها را کاهش دهد یا حتی از آن جلوگیری کند. چندین گزینه برای درمان دیسپلازی هیپ سگ وجود دارد، از جمله جراحی و همچنین مدیریت این بیماری از طریق داروها.

 

حیوان خانگی شما باید قبل از تعیین اینکه آیا نیاز به جراحی یا مراقبت پزشکی دارد یا خیر، باید یک ارزیابی کامل ارتوپدی انجام دهد.

گزینه های جراحی

 

قبل از 18 هفتگی، سگ ها می توانند یک روش بازیابی مفصل انجام دهند. سگ های کوچکتر از 10 ماه می توانند روشی به نام استئوتومی لگن سه گانه انجام دهند.

استئوتومی لگن چیست؟ در این جراحی با برش انتخابی استخوان لگن و چرخش قطعات، عملکرد مفصل گوی را بهبود میدهند ، این جراحی در سگ های زیر 10 ماه انجام میشود. استکتومی سر فمورال : با بریدن سر فمور یا توپ مفصل ران یک مفصل کاذب در بدن ایجاد میشود که موجب کاهش درد و ناراحتی دیسپلازی در سگ می گردد.

 

برای سگ های بالغ که از نظر اسکلتی بالغ هستند و درد مفاصل افزایش یافته و تحرک محدود دارند، یکی از بهترین روش ها، تعویض کامل مفصل ران و استئوتومی سر استخوان ران است.

سگ چقدر می تواند با دیسپلازی هیپ زندگی کند؟

 

در صورت نیاز به جراحی و پزشکی مناسب، سگ مبتلا به دیسپلازی هیپ می تواند زندگی طبیعی و سالمی داشته باشد.

 

سگ شما باید هر شش ماه یکبار برای معاینه فیزیکی به دامپزشک مراجعه کند تا از سلامت مفاصل اطمینان حاصل کند و قدرت و تحرک عضلانی را تقویت کند.

مدیریت وزن

 

صرف نظر از مدیریت جراحی یا پزشکی، هر سگی که از درد مفاصل رنج می برد باید در وزن ایده آل نگهداری شود. نگه داشتن سگ خود در شرایط بدنی ایده آل باعث می شود سگ شما وزن اضافی روی مفاصل خود نداشته باشد.

 

با دامپزشک مراقبت های اولیه خود در مورد برنامه مدیریت وزن صحبت کنید. وزن مناسب از درد مفاصل ناشی از افزایش وزن جلوگیری می کند.

 

چگونه از دیسپلازی هیپ در سگ ها جلوگیری کنیم

 

در حال حاضر هیچ راه شناخته شده ای برای جلوگیری از دیسپلازی هیپ در سگ ها وجود ندارد. به نظر می رسد که این یک بیماری ارثی است و بسیاری از سگ ها، به خصوص نژادهای بزرگ و غول پیکر، با آن متولد می شوند.

 

توصیه می شود برای اطمینان از سلامت مفاصل و محافظت از غضروف مفاصل، مکمل های مفصلی را برای سگ های پرخطر از 3 ماهگی شروع کنید.

 

همچنین باید با دامپزشک خود کار کنید تا مطمئن شوید که وزن سگ خود را سالم نگه دارید. حفظ وزن سالم می تواند میزان استرس روی مفاصل سگ را کاهش دهد.


ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...