لیسیدن انسان ها توسط سگ ها

لیسیدن انسان ها توسط سگ ها

انسان ها توسط سگ ها
شاید دیده باشید که سگ ها صاحبان خود یا افراد دیگر را لیس میزنند و حسابی اون هارو خیس میکنن که در این حالت شاید این سوال به ذهن ما برسه که چرا این کار رو میکنن ؟؟ آیا مشکلی وجود داره ؟؟ آیا منظوری از این کار دارن ؟؟
بر اساس تحقیقات مختلف هنوز علت دقیق و مشخصی برای این موضوع پیدا نشده که بشه مستند به اون رجوع داد اما در همین تحقیقات موضوعاتی مظرح شده که شاید برای شما هم جالب باشه.
ابراز احساسات :
موضوعی که قطعا یکی از علل اصلی سگ هاست ، علاقه داشتن به آن شخص و یا سگ دیگره که با اون دارن اصطلاحا ابراز احساسات میکنن .
ریشه این موضوع در تولگی سگ هاست که مادر برای تمیز کردن و ابراز علاقه توله های خودش رو مدام لیس میزنه و این کار رو توله های تحت عنوان ابراز احساسات از مادر یاد میگیرن و نسبت به شما تکرار میکنن اما اگر سگ شما خیلی اهل نیست دلیل نمیشه که شما رو دوست نداشته باشه و شاید در تولگی این موضوع رو آموزش ندیده باشه .
جلب توجه !
پس از ابراز احاسات سگ به شما حالا این عکس العمل شماست که باعث تشدید این عمل و یا سرد شدن سگ از تکرار میشه .
در واقع اگر پس از سگ شما با لبخند و یا نوازش و شادی این کار رو جواب بدید سگ انگیزه بیشتر میگیره و تکرار و تکرار و تکرار میکنه .
اما علت جلب توجه چیست ؟؟ سگ ها هم مثل انسان ها حوصله شون سر میره و اگر شما اونجا باشید نیاز به توجه شما دارن و میخوان به هر نحوی شده خود نمایی کنن و عکس العمل شما رو چه مثبت و چه منفی نشانه توجه شما به خودشون برداشت میکنن.
خوشمزه اید !
سگ ها با دست به اکتشافات میزنن و یکی از اکتشافات اونها شمایید . پس با و مزه خوبتون رو دارن کشف میکنن
سگ و خطرات آن !
سگ ها گاهی برای اونها خطرناک هم هست جون شاید روی اون سطح مواد شیمیایی و یا سمی وجود داشته باشه و به این وسیله باعث ورود سم به بدنشون بشه
اما ما توسط سگ ها هم در موارد خاص ممکنه ایجاد مشکل بکنه .
آب دهان سگ حاوی میلیون ها باکتری مفید و مضره که اگر دست یا صورت شما زخم باشه ممکنه بعضی از این باکتری ها از راه اون زخم وارد بدن بشن .
چگونه مانع  سگ شویم !
اگر به هر دلیلی نسبت به این کار حس خوب ندارید و یا احساس میکنید طولانی شده و میخواهید مانع آن کار شوید فقط کافیست در هنگام صورت و یا دست خود را از جلو ان بردارید و به او پشت کنید و یا در صورت لزوم محل رو ترک کنید و هروقت سگ از آن کار دست کشید به تشویقی و  ابراز احساسات اون رو تشویق کنید تا به مرور زمان متوجه منظور شما شود و این کار شمارو بی توجهی یا بی محبتی برداشت نکند .
آیا بیش از حد بیماریست ؟
در برخی حالات دیده میه که سگ به صورت مداوم درحال شما یا خودش یا هر چیز دیگر مثل چوب یا زمین یا ... می باشد که در این حالت امکان اختلالات رفتاری وجود دارد. گرچه این بیماری نادر است اما در صورت بروز این موضوع سگ خودتون رو به مراکز رفتار شناسی حیوانات ببرید تا به آسونی مشکل حل بشه

با تشکر از شما
محسن امینی


ثبت دیدگاه