آبستنی کاذب

آبستنی کاذب

حاملگی کاذب یک عمل کاملا طبیعیست که در سگ های ماده عقیم نشده اتفاق می افتد.

حدود 80٪ از سگ‌های ماده که تخمدان و رحم خود را دارند، حداقل یک بار در زندگی علائم حاملگی کاذب را نشان می‌دهند.

حاملگی‌های کاذب حدود 45 تا 60 روز پس از آخرین دوره‌ی ترشحات خونی سگ شروع می‌شود.

حاملگی‌های کاذب می‌توانند از یک هفته تا یک ماه طول بکشند. علائم می‌توانند در هر سن یا پس از هر دوره‌ی ترشحات خونی شروع شوند.

حاملگی کاذب در سگ‌ها ناشی از تغییرات هورمونی طبیعی است که پس از هر دوره ترشحات خونی (هیت) آغاز می‌شود. هدف این تغییرات، آماده‌سازی بدن سگ برای بارداری است. اما گاهی اوقات، این تغییرات ادامه پیدا می‌کنند ، حتی زمانی که سگ باردار نیست.

سطوح هورمون پروژسترون زمانی که سگ شما در حال تخمک گذاری است - در زمان هیت - بالاست و حدود شش هفته یا بیشتر بعد کاهش می‌یابند. این کاهش در سطوح پروژسترون منجر به افزایش سطوح هورمون پرولاکتین می‌شود. سطوح بالای پرولاکتین باعث بروز بسیاری از علائم حاملگی کاذب می‌شود.

تغییرات رفتاری شایع‌ترین علائم حاملگی تظاهری در سگ‌ها، بی‌آرامی و ساختن لانه هستند.

سگ شما ممکن است از پتوها یا اشیاء دیگر به تخت خود بیاورد تا یک لانه ایجاد کند و ممکن است نخواهد از این منطقه دور شود. آن‌ها ممکن است همچنین اشیاء مانند اسباب بازی را "مادری" کنند، آنها را حمل کنند، در لانه خود قرار دهند و از آنها محافظت کنند.

 

حاملگی کاذب در سگ‌ها می‌تواند باعث اضطراب شود - حتی تا حدی که اگر لانه یا "کلبه‌های کوچک" آنها مختلف یا جابه‌جا شوند، ایشان عصبانی و حتی دفاعی شوند. برخی از سگ‌ها در این رفتارها به قدری شدید می‌شوند که ممکن است کمتر غذا بخورند.

تغییرات فیزیکی، سگ‌هایی که حاملگی تظاهری را تجربه می‌کنند، تغییراتی را تجربه می‌کنند تا برای تولد کودکان آماده شوند.

پستان‌ها (سینه) و پستانک‌ها به طور یکنواخت بزرگ می‌شوند و ممکن است حتی کمی شیر تولید کنند.

این تورم ممکن است ناراحت‌کننده باشد، بنابراین سگ شما ممکن است پستان‌ها را لیسیده و تحریک کند که باعث تحریک شود. شکم‌های آن‌ها حتی ممکن است انقباض داشته باشد.

.

به ندرت، سگ‌هایی با حاملگی تظاهری ممکن است احتیاج به مقدار بیشتری از آب داشته باشند که باعث افزایش تشنگی شوند و بخواهند بیشتر ادرار کنند. گاهی اوقات سگ‌های مبتلا به این شرایط نسبت به حالت عادی بیشتر گرسنه می‌شوند.

 

آیا حاملگی کاذب خطرناک است؟

بارداری کاذب در سگ خطرناک نیست. در واقع، این اتفاق به عنوان یک ویژگی نسبتاً طبیعی چرخه هورمون سگ ماده در نظر گرفته می شوند.

 

یک نظریه در مورد اینکه چرا سگ های ماده اغلب دوره های بارداری کاذب را پشت سر می گذارند این است که این رفتار زمانی که سگ ها در دسته زندگی می کردند، این عمل بسیار مفید بود. با حاملگی کاذب، ماده‌هایی در دسترس بودند که توله‌های خود را نداشتند، اما همچنان می‌توانستند محافظت و حتی شیر برای توله‌های بسته فراهم کنند.

 

 

 

 

درمان بارداری کاذب در سگ چیست؟

 

معمولاً سگ شما برای بارداری کاذب نیازی به درمان ندارد. علائم در عرض یک ماه خود به خود برطرف می شوند.

 

موثرترین درمان طولانی مدت ، عقیم کردن سگ شما است. این فرآیند برداشتن رحم و تخمدان سگ شما با جراحی است. برداشتن این اندام‌ها چرخه فحلی سگ شما را متوقف می‌کند و از وقوع همه بارداری‌های کاذب جلوگیری می‌کند. عقیم‌سازی همچنین مزیت دیگری را در پیشگیری از سرطان غدد پستانی و عفونت‌های کشنده رحم دارد.

 

اگر غدد پستانی سگ شما متورم شده و شیر تولید می‌کند، آنها را به حال خود رها کنید و آنها را ندوشید و یا حمام نکنید - این فقط باعث تحریک بیشتر آنها می‌شود و علائم را طولانی‌تر می‌کند.

 

گاهی اوقات، مخروط ها یا یقه های الیزابتی می توانند در این مورد کمک کنند.

 

گاهی اوقات، داروها می توانند به تسکین علائم کمک کنند، اما حتما باید زیر نظر دامپزشک مصرف شوند.

 

 


ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...