مواردی که باید قبل از به سرپرستی گرفتن گربه بدانید

مواردی که باید قبل از به سرپرستی گرفتن گربه بدانید

 

این متن به شما کمک میکند تا قبل از اضافه کردن گربه به عضو جدیدی از خانواده تان، تمام ملزومات آنهارا بهتر بشناسید. همیشه در نظر داشته باشید که داشتن پت، علاوه بر داشتن علاقه شخصی که نکته مهمی نیز هست، احتیاج به مراقبت و مسئولیت پذیری بسیار بالایی خواهد داشت.

 

  1. واکسیاناسیون و انگل تراپی

    انگل‌تراپی:

پارازیت‌های داخلی مانند کرم‌ها، انگل ها و پارازیت‌های خارجی مانند کک و کنه‌ها می‌توانند به سلامتی گربه‌ها آسیب برسانند. این انگل‌ها می‌توانند منابع عفونت‌های مختلفی از جمله بیماری‌های پوستی، گوارشی، تنفسی و حتی بیماری‌های خطرناک مانند بیماری لیشمانیوز را به گربه‌ها منتقل کنند. برای پیشگیری و مدیریت این انگل‌ها، باید برنامه‌ای منظم برای انگل تراپی  توسط دامپزشک پیشنهاد شود.

 

    واکسیناسیون:

    واکسیناسیون نکته کلیدی در حفظ سلامتی گربه‌هاست. واکسناسیون به موقع باعث تقویت سیستم ایمنی گربه می‌شود و او را در برابر بیماری‌های خطرناک و عفونی محافظت می‌کند.

 

 

  1. انتخاب مناسب ترین ظرف خاک و خاک با کیفیت

گربه ها در خاک دستشویی میکنند. پس در نظر داشته باشید که ظرفی تهیه کنید که گربه شما دسترسی راحتی به آن داشته باشد، راحت تمیز شود ، سایز آن برای گربه شما مناسب باشد و برای آنها محیطی امن باشد. حتما از باکیفیت بودن خاک گربه نیز مطمئن شوید.

 بهتر است که وقتی گربه وارد خاک خود میشود، آنهارا نگاه نکنید و از آن محل دور شوید، زیرا گربه ها دچار استرس بسیار زیادی میشوند و دچار مشکلات روحی روانی خواهند شد.

 

 

  1. تهیه کردن اسکرچر

در غریزه تمام گربه ها، تیز کردن ناخن وجود دارد. اسکرچر وسیله ایست که کمک میکند تا گربه های شما ناخن هایشان را تیز کرده و وسایل خانه شمارا خراب نکنند. همچنین اسکرچ کردن گربه ها با اسکرچر یک فعالیت ورزشی محسوب میشود که برای آنها بسیار لذت بخش است. ترجیحا اسکرچری تهیه کنید که طبقه طبقه باشد ، ارتفاع بلندی ، و دارای خانه و به اصطلاح اتاقک های کوچک باشد. طبقه طبقه بودن اسکرچر به آنها امکان پرش را میدهد که از این کار بسیار لذت میبرند. گربه ها مکان های بسیار خلوت و تنگ را دوست دارند، پس اتاقک های کوچک اسکرچر ، به راحت بودن و استراحت کردن آنها بسیار کمک خواهد کرد.

 

 

  1. پنجره های خانه را امن کنید

اگر شما صاحب یک دوست پشمالو شوید، حتما باید پنجره های امنی داشته باشید که گربه شما فرار نکند.

 

 

  1. سیم ها و وسایل برقی را از آنها دور کنید

همانطور که میدانید، گربه ها موجوداتی بسیار بازیگوش هستند. سیم و کابل های در برق را از آنها دور کنید تا خطر برق گرفتگی آنها را تهدید نکند.

 

  1. اسباب بازی

گربه ها عاشق بازی کردن هستند. پس برای بازی ، وسایل تهیه کنید تا آنهارا سرگرم کنید.

 

  1. غذای با کیفیت

مطمئن شوید غذایی که به آنها میدهید مناسب نژاد، وزن و سن گربه شما باشد. برای مثال بچه گربه ای که 10 ماه سن دارد، باید از غذایی که پروتئین بالاتری دارد استفاده کند. از توله گی تا بزرگ سالی، رژیم غذایی خاص خودشان را دارند. هیچ وقت دو مدل غذا را باهم میکس نکنید، چون هر غذایی محتویات خاص خودش را دارد و این کار باعث بهم ریختن سیستم گوارش در آنها خواهد شد. فقط در یک صورت این کار را انجام دهید، اگر میخواهید برند غذاییشان را عوض کنید، هفته اول میزان غذای قبلی 80% و میزا غذای جدید 20% ، هفته بعد 50%،50% و همینطور ادامه دهید تا غذای جدید برای آنها جایگزین شود.توجه داشته باشید که این روند باید حداقل طی 3 هفته انجام شود. این کار کمک میکند تا به فرشته خانگیتان، شوک غذایی وارد نشود.  

 

 

  1. اصلاح کردن

ای امر فقط جهت زیبایی نیست. . زمانی که موی گربه شما بسیار بلند میشود، برای آنها آزار دهنده خواهد بود. گربه ها نیمی از زمانی که بیدار هستند، مشغول تمیز کردن بدنشان هستند، پس اصلاح کردن برای آنها حس خوشایندی دارد.

 

  1. تهیه مالت گربه

هیربال  (Hairball)  یک مشکل شایع در گربه‌ها است . وقتی گربه‌ها خود را تمیز می‌کنند ، بخار وجود پرزهای روز زبانشان، موهایشان وارد دستگاه گوارش میشود. بعضی از این موها در دستگاه گوارشی گربه جمع می‌شوند به‌طوری که نمی‌توانند به طور طبیعی از بدن عبور کنند و در قسمت‌های مختلف دستگاه گوارشی مانند معده یا روده‌ها گیر می‌افتند. این موها می‌توانند با افزایش تعداد و اندازه، یک توده مویی (هیربال) ایجاد کنند که در نهایت به صورت استفراغ یا تخلیه مدفوع می‌شود.

 

برای کمک به کاهش تشکیل هیربال و تسهیل در دفع آن، تهیه مالت گربه می‌تواند مفید باشد. مالت گربه یک ترکیب غلیظ از روغن‌های معدنی و مواد گیاهی است که به عنوان مواد لغزنده در دستگاه گوارشی عمل می‌کند. همچنین، مالت گربه می‌تواند باعث ایجاد حرکتی فیزیولوژیکی در دستگاه گوارشی گربه شود که به دفع هیربال کمک می‌کند.

 

  1. هزینه ها

بسیاری از افراد قبل از داشتن حیوان خانگی ممکن است هزینه های مربوط به مراقبت و نگهداری آن را به طور کامل در نظر نگیرند. این امر می‌تواند و باعث ناراحتی همچنین عدم توانایی در فراهم کردن نیازهای حیوان خانگی شود.


ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...