علت گاز گرفتن  سگ ها چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

علت گاز گرفتن  سگ ها چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟


( گاز گرفتن در توله ها)
اولین مشکلی که خیلی از مردم از آن رنج می برند گاز گرفتن توله هاشون هست که با دندون های تیزی که دارند بسیار دردناک و آزار دهنده هستند اما علت آن چیست؟ توله سگ ها اکثر سنین تولگی خودشون رو صرف بازی کردن و کنجکاوی درباره اشیا می گذرانند و یکی از چیزهایی که بسیار برای توله سگ ها لذت بخشه پوست انسان هاست و بسیار دوست دارند که با دست انسان بازی کنند اما خب مورد دومی هم که هست اینه که توله ها به دلیل اینکه در حال رشد دندونهایشان هستند دقیقا مانند نوزاد انسان دندون هاشون به شدت خارش میگیره و شروع به جویدن جاهای مختلف میکنند. ولی ما نباید اجازه بدیم که هر جایی رو گاز بگیرند و از دست خودمان استفاده کنیم که بهترین مورد است اما اگر توله شما به دست تان عادت کرده بود و شما به او اجازه می دادید دستتان را گاز بگیرد بعد از رشد دندان ها باید چه کنید؟
ممکنه گاز گرفتن توله سگ ها در ابتدا برای شما جالب باشه به خاطر اینکه دندون های زیاد تیزی ندارند و شما هم دردتون نمیگیره اما زمانی که توله ها به سن سه یا چهار ماهگی می رسند دندونهاشون رشد بیشتری میکنه و گاز گرفتن موجب میشه که این موضوع دردناک تر بشه برای شما اما به گاز گرفتن شما عادت کرده و متوجه این نمیشه که چه مقدار فشار را بر روی  دست شما میاره و نمیدونه که شما چقدر از این گازها احساس درد می کنید و به همین خاطر به کار خودش ادامه میدهد.
حال چگونه باید عادت گاز گرفتن توله سگ ها را متوقف کنید؟
در ابتدا ما به شما پیشنهاد می کنیم که این کار ها را از سنین تولگی و از زمانی که شروع به گاز گرفتن کرد انجام دهید زیرا هر چه در سنین پایین تر این عادت را از بین ببرید سریع تر موفق می شوید.
موقعی که سگتون شما رو گاز گرفت باید با نوعی صدا به سگ بفهمونید که دردتان گرفته است و نشان دهنده این باشه که دردتون گرفته پس حتما یا با کلمه نه یا نکن یا صدای زوزه مانند را متوجه کنید.
مورد بعدی اینجاست تا جایی که میتونید اجازه ندید سگتان شما را گاز بگیرد و زمانی که می خواست شما را گاز بگیرد سریع یک اسباب بازی دندونی به توله سگ نشون بدید و حواسش رو به اون پرت کنید تا اون رو گاز بگیره.  اکثراً توله سگ شما این کار را زمانی انجام میده که دندوناش درحال در اومدن باشه
حال زمانی که سگتون سنش بیشتر شد و متوجه شدید که آموزش هاتون تاثیر مثبت داره و سگ دست شما را داخل دهنش قرار میده ولی گاز نمیگیره میتونید با استفاده از خوراکی تشویقی  بازی کردن رو براش لذت بخش تر کنید
((نکته :حتما صبر و حوصله داشته باشید و به هیچ عنوان زمانی که سگتون شما رو گاز گرفت کتکش نزنید و سرش به شدت داد نزنید))
یکی دیگه از مواردی که باعث میشه سگتون شما رو گاز بگیره احساس مالکیت روی یک چیزی هست یا زمانی که سگی میخواد از داشته‌ها شما محافظت کنه،منظور از داشته ها چیزهایی هست که برای سگ خیلی خوشایند است مثلاً قلمرو غذا یا اسباب بازی و حتی صاحب خودش.
اما جالب است بدانید که سگهای نگهبان و سگهای مخصوص دام بیشتر احساس مالکیت از خودشون نشون میدن.
اما متوقف کردن عادت گاز گرفتن به خاطر احساس مالکیت روی اسباب بازی یکی از آموزش هایی است که در این مرحله باید به سگتون بدین اینه که دستور ولش کن را بهش آموزش بدید.
در این مرحله یاد میگیره تا زمانی که شما بهش دستور ولش کن رو میدید سگ اسباب بازی رو ول کنه که این آموزش روش های بسیاری داره و اگر خواستید این آموزش رو یاد بگیرید با ما تماس بگیرید
آموزش دوم برای متوقف کردن سگ هایی هست که احساس مالکیت شدیدی روی غذا دارند آموزشی که اینجا باید بهش بدید اینه که غذا رو زمانی که روی زمین میزارید و بهش دستور نخور بدید و اجازه ندید که سگ به غذا نزدیک بشه و بهتر و خوشایند است ازمانی که شما بهش دستور میدید غذا رو بخوره.
یکی دیگر از مواردی که باعث گاز گرفتن سگ ها میشه ترسیدن اوناست
معمولا مواردی که خیلی باعث ترسیدن و گاز گرفتن سگ ها روبه رو شدن با افراد غریبه مثلا دامپزشک ها یا دوستان آشنایان که به منزل ما میان و حتی در موقعیت هایی که برای سگ ناآشنا هست این مورد بیشتر میشه.
من به شما پیشنهاد می کنم هرگز ناگهانی به یک سگ غریبه نزدیک نشین و به فرزندان خودتون هم این آموزش رو بدین تا این کار را انجام ندهد.
اما برای این موضوع باید برای از بین بردن ترس سگ هاتون از جاهای مختلف یا افراد غریبه به اونها آموزش ویژه ای بدیم و یکی از کارهایی که باعث میشه این ترس بریزه

اجتماعی کردن هست به طوری که سگتون رو با افراد مختلف آشنا کنید به طوری که اون افراد با سگ رابطه خوبی داشته باشند،سگ ها خیلی از محیط دامپزشکی و دامپزشک ها می ترسندپس سعی کنید موقع هایی که برای انجام کارهای مختلف به دامپزشکی مراجعه می کنید حتما با خودتون انواع تشویقی های خوشمزه را همراه داشته باشید و مثلا بعد از اینکه توسط دکتر معاینه شد به اون خوراکی تشویقی بدید همچنان این کارها را ادامه دهید تا ترس سگتان نسبت به انواع محرک ها و محیط های مختلف از بین برود.


ثبت دیدگاه